ΑΠΟΨΕΙΣ

Το νομοσχέδιο της ”υποβάθμισης” του Σχολείου…με σφοδρές αντιδράσεις

Ανδρέας Ρεντζούλας

Ανδρέας Ρεντζούλας

Έντονη κριτική για τις διακρίσεις κοινωνικών τάξεων και στρωμάτων σε μαθητές που στερούνται τις οικονομικές ανέσεις, που θα τους επέτρεπαν να έχουν ισότιμες ευκαιρίες στην εκπαίδευση η οποία επιτελεί ρόλο μορφωτικού αγαθού, αποκτώντας τις γνώσεις, που και αυτές με την σειρά τους θα αποτελέσουν εφόδιο στη ζωή τους, για ένα καλό βιοτικό επίπεδο, έκανε ο Πρόεδρος του ΛΑΪΚΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ σε δηλώσεις του στην ”Ε”.

Ο Ανδρέας Ρεντζούλας, χαρακτήρισε απαράδεκτο το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και αδαής την Νίκη Καραμέως η οποία όπως είπε, δεν σχετίζεται με την Παιδεία και την εκπαίδευση.

Αν όλα αυτά τα χρόνια των εναλλασσόμενων Κυβερνήσεων υπήρχε ουσιαστική παιδεία, θα υπήρχε και σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή. Θα υπήρχε δικαιοσύνη.

Οι μέρες που ζούμε και τα πρόχειρα νομοσχέδια, είναι προϊόν της εκπαίδευσης που χρησιμοποιείται από το σύστημα, για να χειραγωγήσουν τον λαό.

Η εκπαίδευση ως μορφωτικό αγαθό καθοδηγούμενη από ένα τέτοιο σύστημα, είναι ανούσια, όταν η έλλειψη της ουσιαστικής παιδείας δεν γίνεται μοχλός για να στηριχθεί και να ευοδώσει.

Δυστυχώς έως και σήμερα στα σχολεία, η κριτική σκέψη αντικαθίστανται από την παπαγαλία και οι μαθητές δεν μπορούν να αντιληφθούν πρακτικά τις ιδέες της παιδείας. Τα σχολεία δεν συντελούν στην δημιουργία ενεργών πολιτών, στην δημιουργία ενάρετων, σπουδαίων, σημαντικών και αξιόλογων ανθρώπων δια μέσου της λογικής, αλλά στοχεύουν στην αδυναμία και την ταλαιπωρία, των κατ’ επιλογή μαθητών.

Η άποψη και τοποθέτηση του ΛΑΪΚΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ για την Παιδεία η οποία δημιουργεί το Μέλλον αυτού του Τόπου, είναι πολύ συγκεκριμένη και ξεκάθαρη.

Αρχικά η Πολιτεία έχει την υποχρέωση να δημιουργήσει μελλοντικούς Πολίτες με πολύ καλό μορφωτικό επίπεδο, σύγχρονη γνώση και εκπαίδευση, ισάξια άλλων Ευρωπαϊκών Κρατών, που επενδύουν στην εκπαίδευση των παιδιών τους.

Στα χρόνια που πέρασαν, μέσα από διαρκείς αποτυχημένες μεταρρυθμίσεις, παρατηρήσαμε την κατάρρευση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και η ευθύνη στο θέμα αυτό είναι πολύ μεγάλη και αφορά όλο το πολιτικό σύστημα της Πατρίδας μας.

Το Σχολείο επιβάλλεται να γίνει πιο ελκυστικό και ανθρώπινο.

Να εισαχθούν νέες τεχνολογίες απαρεγκλίτως (εκσυγχρονισμός – αναβάθμιση), ώστε να γίνουν απεριόριστες οι δυνατότητες μάθησης που οι μαθητές θα εξοικειώνονται με τις νέες τεχνολογίες και τις υψηλές απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.

Παράλληλα να εκπαιδεύονται στην αξιολόγηση, επιλογή και κατανόηση των, άκρως απαραίτητων για τους ίδιους, πληροφοριών. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει οι Η/Υ να εισαχθούν σε κάθε μάθημα και όχι μόνο σαν ανεξάρτητο.

Εστιάζοντας στους εκπαιδευτικούς ο Α. Ρεντζούλας τόνισε ότι σε συνδυασμό με τα προηγούμενα,

οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, πρέπει ταυτόχρονα να παραπέμπουν τους μαθητές από την αρχή της Σχολικής Χρονιάς, σε όσο το δυνατόν πιο πολλούς ιστότοπους, ιστοχώρους, και ιστοσελίδες, ώστε να βοηθούν σημαντικά στην άντληση επικουρικών προς το αντίστοιχο μάθημα πληροφοριών, αλλά και στη διεκπεραίωση των σχολικών εργασιών που κάθε φορά θα τους ανατίθενται.

Είπε επίσης, ότι πρέπει να θεσμοθετηθούν νέες διαδικασίες με σκοπό τον επανασχεδιασμό της εκπαίδευσης των προγραμμάτων, τα οποία πρέπει να ξεκινούν από την προσχολική ηλικία και να επεκτείνονται μέχρι και τις μεταπτυχιακές σπουδές, με δεδομένο, ότι πρέπει να υπάρχει πρόνοια και μέριμνα και για μαθητές που προέρχονται από οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες.

Οι βασικοί πυλώνες των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, συνέχισε, πρέπει να έχουν μακροχρόνια διάρκεια και όχι να τις αλλάζει κάθε Κυβερνητικό σχήμα, με τα δικά του πολιτικά κριτήρια.

Κρίνουμε απαραίτητη την θέσπιση διαδικασίας κλήσεων του μαθητή και επαγγελματικού προσανατολισμού από την προσχολική ηλικία και την επαναφορά των Αρχαίων Ελληνικών στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης, η λειτουργία εργαστηρίων σε ποσοστό 35% – 45% του χρόνου διδασκαλίας για κάθε πανεπιστημιακό μάθημα, θα βοηθήσει φοιτητές ανεξαρτήτου σχολής, να αποκτήσουν σχετική επαγγελματική εμπειρία, απαραίτητη για την άμεση ένταξή τους στην αγορά εργασίας.

Αναγκαία είναι και η θεσμοθέτηση για την απαγκίστρωση του σχολείου από την χρησιμοθηρική και ωφελιμιστική αντίληψη των γνώσεων και το αγχωτικό πνεύμα των εξετάσεων με παράλληλα, την διαμόρφωση συνειδητοποιημένων, κριτικά σκεπτόμενων μαθητών, ικανών να αντιστέκονται στον δογματισμό και την προκατάληψη, διατηρώντας την αυτονομία της σκέψης τους και των επιλογών τους, ενώ κρίνεται απαραίτητη η σύνδεση της εκπαίδευσης με την οικονομία, δημιουργώντας ειδικότητες που θα ανταποκρίνονται στα εκάστοτε δεδομένα της αγοράς εργασίας, με την προϋπόθεση λεπτομερών πληροφοριών επαγγελματικών προοπτικών των πανεπιστημιακών ή τεχνολογικών σχολών.

Αδιαπραγμάτευτη χαρακτήρισε την αύξηση δαπανών και περισσότερων κονδυλίων για την παιδεία και την καθημερινή επαφή των μαθητών, με τη φύση και την καλλιέργεια χρήσιμων για την υγεία τους, φυτών.

Η άμεση ένταξη στο πρόγραμμα μαθημάτων, του Σ.Ε.Π (Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός) χωρίς να βαθμολογείται, με σκοπό τον οραματισμό, τις επιθυμίες και τα επαγγελματικά ”θέλω” κάθε μαθητή και ο Κ.Ο.Κ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) για πεζούς, Πρώτες Βοήθειες, Μαθήματα Διαχείρισης Μαζικών Κρίσεων ή Καταστροφών, Περιβαλλοντική Αγωγή και πολλά άλλα χρήσιμα για την καθημερινότητα ενός ενεργού πολίτη, για εμάς θεωρείται δεδομένη.

Τα σχολεία πρέπει να δίνουν χρόνο στους μαθητές να στοχαστούν, να διανοηθούν, να κρίνουν και να συγκρίνουν, να θεωρούν το σχολείο ερέθισμα για γνώσεις και όχι καταναγκαστικό έργο και εξαναγκασμό, με τελικό σκοπό την μάθηση και την επίτευξη της ευδαιμονίας.

Η δική μας πολιτική οντότητα, θα δημιουργούσε μια κοινωνία που να μην λειτουργεί τυχοδιωκτικά για άτυπα χαρτιά πιστοποίησης ικανοτήτων σε ξύλινα κάδρα κρεμασμένα σε τοίχους.

Οφείλουμε λοιπόν να πλάσουμε έναν κόσμο ανθρωποκεντρικής συνείδησης, μια πραγματικότητα που να διδάσκει την συνυπάρχουσα αρμονία με σεβασμό προς τον συνάνθρωπο, είπε καταλήγοντας ο Πρόεδρος του ΛΑΪΚΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ Ανδρέας Ρεντζούλας.

The post Το νομοσχέδιο της ”υποβάθμισης” του Σχολείου…με σφοδρές αντιδράσεις appeared first on Λαϊκό Ευρωπαϊκό Κόμμα.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button