ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΥΠΡΟΣ

Ο κύβος ερρίφθη: Στην τελική ευθεία η γεώτρηση της Εxxon Mobil – Για γέλια ο «Πορθητής»

Η ExxonMobil τρυπάει!

 

Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι προετοιμασίες για τη γεώτρηση της Εxxon Mobil στο τεμάχιο “10”, στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ήδη, στη Λεμεσό βρίσκονται, εδώ και μία εβδομάδα, τέσσερα σκάφη, τα οποία θα προσφέρουν υποστηρικτικές υπηρεσίες. Όλα ανήκουν στο ίδιο όμιλο και εκπροσωπούνται από δύο κυπριακές εταιρείες, οι οποίες έχουν υπογράψει συμφωνία εξυπηρέτησης με τον αμερικανικό κολοσσό. Τα τέσσερα σκάφη θα πραγματοποιήσουν ασκήσεις σύνδεσης με την πλατφόρμα γεώτρησης, υπό τις θαλάσσιες συνθήκες που επικρατούν αυτή την εποχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΡΙΚ, η πλατφόρμα αναμένεται στην περιοχή στις 15 Νοεμβρίου.

Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστόν κατά πόσον ο προορισμός της θα είναι απευθείας το τεμάχιο “10” της κυπριακής ΑΟΖ ή εάν θα προσεγγίσει πρώτα το λιμάνι Λεμεσού.

Η Εxxon Mobil, πάντως, είναι αποφασισμένη να τηρήσει τους σχεδιασμούς που έχει ανακοινώσει για διερευνητική γεώτρηση στο στόχο “ΔΕΛΦΙΝΟΣ”, έναν από τους τρεις, στο τεμάχιο “10”.

Έφτυσε «αίμα» ο «Πορθητής» – Έκανε 18 ώρες για να διανύσει 55 ναυτικά μίλια!

.

Πολλά τα προβλήματα για την Τουρκία, που παρά τις τυμπανοκρουσίες, ο «Πορθητής» «έφτυσε αίμα» για να φτάσει στο σημείο της δική του γεώτρησης! Στο σημείο που ανακοίνωσε από την Δευτέρα μέσω Navtex έφτασε λίγο μετά τις 6.30 το απόγευμα σήμερα Τετάρτη, το υπό τουρκική σημαία γεωτρύπανο Fatih (Πορθητής), μετά από μιά άστατη πορεία που διήρκεσε περισσότερο από 18 ώρες για να διανύσει μιά απόσταση 55 ν. μιλίων.

Η πορεία του Fatih, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Φιλελεύθερου στην Κύπρο, διακόπηκε δύο φορές κατά την διάρκεια της χθεσινής ημέρας, που δείχνει ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα, είτε τεχνικά, είτε οργανωτικά για την πρώτη γεώτρηση σε βαθιά νερά, που δεν ξεπεράστηκαν κατά τους 20 μήνες που το Fatih βρισκόταν σε απραξία υπό τουρκική ιδιοκτησία.

Συγκεκριμένα, το γεωτρύπανο έβαλε πλώρη για τον στόχο «Αλάνια-1» λίγο μετά τα τις 4.00 τα ξημερώματα της Τετάρτης, με πολύ αργή πορεία – που έφτασε στους 5 κόμβους, ωστόσο αμέσως άρχισε να μειώνει ταχύτητα και λίγο πριν τις οκτώ το πρωί, σταμάτησε.

Η διακοπή διήρκησε περισσότερο από τέσσερις ώρες, αλλά μετά από νέα εκκίνηση και πάλι όταν έφτασε στην ταχύτητα των πέντε κόμβων σταμάτησε για περισσότερο από τρεις ώρες αυτή τη φορά.

Ξεκίνησε ξανά γύρω στις 4.00 το απόγευμα για να φτάσει στον στόχο γύρω στις 6.30 το απόγευμα.
Στο μεταξύ το ένα σκάφος υποστήριξης από τα δύο που συνοδεύουν το Fatih, επέστρεψε στο λιμάνι και ξανά πήρε πορεία προς το γεωτρύπανο, κάτι που δείχνει ότι χρειάστηκαν πρόσθετο εξοπλισμό ή υλικά που δεν προβλέφθηκαν αρχικά. Η γεώτρηση προβλέπεται να διαρκέσει 140 μέρες.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button
Close
Close