ΕΛΛΑΔΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σχέδιο Πυροσβεστικής: «Στην Αττική δεν φυσούν ποτέ δυτικοί άνεμοι»

Ένα πρωτοφανές και τελικά μοιραίο λάθος της Πυροσβεστικής στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της για το Μάτι, βλέπει το φως της δημοσιότητας.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας, «Τα Νέα», στο πολυσέλιδο Σχέδιο Αντιμετώπισης Δασικών Πυρκαγιών της Πυροσβεστικής για το 2018 αναφέρεται ότι στην Αττική δεν φυσούν ποτέ δυτικοί άνεμοι, δηλαδή αυτοί που ενίσχυσαν και κατηύθυναν το πύρινο μέτωπο στο Μάτι, και συνεπώς δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος απ’ αυτούς.

Έτσι, οι αρμόδιοι της Πυροσβεστικής βασιζόμενοι στο εσφαλμένο αυτό ανεμολόγιο θεώρησαν ότι δεν υπήρχε κανένα ενδεχόμενο μια πυρκαγιά που ξεκινά από την Καλλιτεχνούπολη ότι θα μπορούσε να κινηθεί προς την παραλία του Ματιού και της Ραφήνας. Αλλά τελικά διαψεύστηκαν και χάθηε πολύτιμος χρόνος στην ενημέρωση των πολιτών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κάτοικοι της περιοχής έχουν ήδη αναφέρει ότι αιφνιδιάστηκαν από την πυρκαγιά στο Μάτι γιατί δεν υπάρχουν συχνά δυτικοί άνεμοι στην περιοχή και οι πυρκαγιές που εκδηλώνονται στην Πεντέλη συνήθως κινούνται παράλληλα με τη θάλασσα. Αυτή η στρεβλή αντίληψη των πολιτών για την πορεία των ανέμων φαίνεται ότι καθόρισε και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Πυροσβεστικής με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα.

Δεύτερη σοβαρή παράλειψη

Στον ίδιο επιχειρησιακό σχεδιασμό προκύπτει και δεύτερη παράλειψη της Πυροσβεστικής εκτός από τους δυτικούς ανέμους.

Το Μάτι δεν αναφέρεται πουθενά ως σημείο της Αττικής με άναρχη δόμηση και «μείξη» δάσους με οικιστικό ιστό, από το οποίο μπορεί να προκύψουν κίνδυνοι για τους πολίτες σε περίπτωση δασικής πυρκαγιάς.

Στο έγγραφο της Πυροσβεστικής υπάρχουν 38 περιοχές στην Αττική και στα πέριξ που μπορεί να διατρέξουν τους συγκεκριμένους κινδύνους, όπως η Κιάφα, το Πουρνάρι, το Καραούλι και η Τζαβερδέλλα, αλλά πουθενά το Μάτι και η ευρύτερη περιοχή της Ραφήνας και της Νέας Μάκρης, που κατέκαψε η φωτιά.

Βάσει όλων των παραπάνω, ο πρώην ανώτατος αξιωματικός της Πυροσβεστικής Αδριανός Γκουρμπάτσης, τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών των θυμάτων, θα αναζητήσει όλες τις επίσημες καταγραφές του συστήματος δασοπυρόσβεσης, το γεωγραφικό στίγμα κίνησης των οχημάτων αλλά και των εναερίων μέσων και όλα τα δεδομένα από τις επιλογές των ανώτατων αξιωματούχων, προκειμένου να προσδιοριστούν τα λάθη που έγιναν τις κρίσιμες ώρες.

Σχετικά Άρθρα

Close
Close